شاخه‌های هم‌افزایی

تولید بازی

1398/2/28 شنبه
امروزه بازی‌های آنلاین به یک شاخه کاملا متمایز در دنیای بازی‌ها تبدیل شده‌اند که مخاطبان بسیار زیادی نیز دارند. از سوی دیگر، بسیاری از سرویس‌های آنلاین برای جلب توجه بیشتر مشتریان یا تاکید بر جنبه‌های مختلف کار خود اقدام به پیاده‌سازی بازی‌های کوچک داخل سیستمی کرده و جوایزی را برای کاربران در نظر می‌گیرند. تولید بازی‌، یک فرآیند ترکیبی از تکنیک و هنر است که خلاقیت در آن نقش قابل توجهی دارد.

امروزه بازی‌های آنلاین به یک شاخه کاملا متمایز در دنیای بازی‌ها تبدیل شده‌اند که مخاطبان بسیار زیادی نیز دارند. از سوی دیگر، بسیاری از سرویس‌های آنلاین برای جلب توجه بیشتر مشتریان یا تاکید بر جنبه‌های مختلف کار خود اقدام به پیاده‌سازی بازی‌های کوچک داخل سیستمی کرده و جوایزی را برای کاربران در نظر می‌گیرند. تولید بازی‌، یک فرآیند ترکیبی از تکنیک و هنر است که خلاقیت در آن نقش قابل توجهی دارد. شرکت سیگما با توجه به نیازهای برخی از مشتریان خود مایل به همکاری با شرکتی است که از توانایی انجام عملیات زیر برخوردار باشد:

1 – طراحی بازی

1-1 – طراحی و پیاده‌سازی بازی‌های آنلاین مولتی پلتفرم

1-2 – ارایه سناریو برای بازی‌های فکری، رقابتی و...

1-3 – ارایه طراحی‌های جذاب برای شخصیت‌ها، المان‌های تصویری و پس‌زمینه‌ها

1-4 – آشنایی با طراحی و تولید بازی‌های فکری/تفریحی، بازی‌های تک نفره و بازی‌های چند نفره

در مورد بازی‌های چند نفره (Multiplayer)، بایستی امکان تعامل مابین بازیکنان نیز در نظر گرفته شود


2 – تولید بازی

2-1 - تسلط کامل به زبان‌های برنامه‌نویسی مرتبط مانند C، C#، HTML5 و جاوا

2-2 - تجربه کافی در بهره‌گیری از موتورهای بازی مختلف مانند Unity، Unreal و Playcanvas

2-3 - تسلط کامل به استفاده از قابلیت‌های WebGL

2-4 - توانایی آماده‌سازی API در صورت نیاز

2-5 - پیاده‌سازی قابلیت‌های In-Game Purchase و یا اعطای جوایز بر اساس نظر مشتری

2-6 - توانایی برگزاری رویدادهای خاص (تاریخی یا مربوط به مشتری) در بازی و اعمال تغییرات موقت

2-7 – آشنایی کامل به فناوری‌ها و تجهیزات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

تسلط بر SDKهای ARKit و ARCore برای تولید بازی روی ابزارهای موبایل
توانایی تولید بازی برای هدست‌های واقعیت مجازی
2-8 – توانایی پیاده‌سازی و توزیع بازی روی سرورهای متعدد برای جلوگیری از افت عملکرد بازی با افزایش تعداد بازیکنان


3 – تامین امنیت بازی

3-1 – رعایت ملاحظات امنیتی در تمام طول فرآیند SDLC تا تکمیل کد بازی

3-2 – آشنایی با آسیب‌پذیری‌های زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده (Buffer Overflows یا باگ‌های Parsing) و انجام اقدامات پیشگیرانه

3-3 – حفظ دیتای بازی در سمت سرور تا جایی که به عملکرد بازی آسیب جدی وارد نکند

در صورتی نیاز به انتقال بخشی از دیتای بازی به کلاینت، تمام اطلاعات باید رمزنگاری شوند
3-3 – آشنایی با روش‌های متداول تقلب در بازی‌های آنلاین و جلوگیری از آن‌ها

تکرار تمام یا بخشی از حرکات یا کلیک‌های کاربر روی سرور برای اطمینان از صحت امتیاز کسب شده
حفظ زمان هر Session روی سرور برای جلوگیری از تقلب‌های زمانی روی کلاینت
پیشگیری امکان سو استفاده از ربات‌های AFK، Aimbot و Triggerbot
بررسی سلامت بسته‌های دیتای دریافتی از کلاینت توسط سرور (برای جلوگیری از دستکاری فایل داده)
قابلیت پیاده‌سازی ویژگی SelfDestruct برای متوقف کردن نشست بازی در صورت مشاهده تقلب

عكس هاي مرتبط :

2019© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت توسعه زیر ساخت های فناوری اطلاعات سیگما میباشد.